المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : رجل سعــــــــــودي اصبح شيخ الغفر في كفر الشمرووووخ في مصر


سكري زياده
18-05-10, 09:10 PM
رجعت من الجامعه مرهق رهقات شديد

وحبات العرق تتننفصد من جبيني ودخلت

البيت مثل أي طالب جامعي راجع لبيته

الا اشوف شلقه صعايده طالعين من المجلس

وابوي يوصلهم للباب انا قلت اكيد هاذولا

حقين المزروعات اللي بدايه شارع انكاس

لأني خابر ابوي يدور عمال يلقحون النخل حقنا

المهم وانا جالس في الصاله احتري الغداء

جاء ابوي وعيونه مغروقه بالدموع وناداني

وقااال أبيك في المجلس ورحت وراه عادي

زي أي طالب جامعي يروح عند ابوه في

المجلس شوي الا ابوي يأخذني في الحضن

ويقول اسمع ابيك تتأكد من شي واحد بس

انا احبك ورحنا انا وياه في عناق حاااااار جدا

وبكاء ودموع وانا حزين ومذهول في نفس

الوقت قلت يمكن ابوي اكتشف ان عنده

سرطان الثدي مثلا والاطباء قالوا بتموت بعد

شهر وجاء يحسن علاقته معي خصوصا وانه

دايم يعاملني معامله سيئه ...

قال ابوي خذ هاذا استدعاء من سفاره مصر

يبغونك تقابلهم بكره الصبح وشف مهما قالو

ومهما صار تأكد اني دائما وأبدا انا.. انا ....

احببببببك ورجعنا للعناااق الحار ...(qq15)

تركني ابوي وسط حيرتي ورحت لغرفتي

ابي افكر بهدوء واحلل الموقف .. والحمدلله

ثقتي في عقليتي وذكائي ساعدني كثير

في تحليل الموقف واكتشفت ان الصعايده

اللي كانو عند ابوي مستحيل يكونا عمال

تلقيح النخيل .. لانه وبعد تحليل دقيق للموقف

اكتشفت انه ماعندنا نخل اساساً .. اصلا احنا

ساكنين في شقه ....:gg4mpup:

وبكذا انزاح هم كبير عن قلبي وهذا يأخوان

ميزه ونعمه كبيره اذاصرت ذكي مثلي يصير

عندك قدره على تحليل أي موقف في الدنيا ..

اااااهـ تصبحون على خير ..

صحيت الصبح على صوت الجوال :

الو الاستاز عبيد .. نعم نعم معاك .

احنا سفااره مصر وعندك موعد الساعه 8

الصبح . طيب الحين اجيكم ..

بسرعه لو سمحت خذ شاور والبس هدومك

وتعاال بسرعه ... ياحمااااار (h)

وقفل الخط في وجهي

امووت وأعرف وش داعي الاهانه في اخر

المكالمه (q41)

رحت للسفاره وقابلت السفير المصري

الاستاذ عاطي ابو المعاطي وقال اسمع في

ناس يبون يقابلونك ولا تخاااف ولاشي احنا

عاملين حسابنا وحبنا سياره اسعاف علشان

اذا بغيت يغمى عليك تصير متطمن اننا

عاملين حسابنا (q84)

انا حسيت الموضوع كبير ....

وبديت اراجع نفسي لايكون مسوي شي غلط

وتر العلاقات الثنائيه بين البلدين ..

وتذكرت فعلا اني مره جبت سباك مصري

وتهاوشت معه .. بس ماتوقعت ابدا ان

هوشتي مع السباك ممكن يتم تصعيدها بها

الشكل ...ها1

المهم حطوني في غرفه اجتماعات فيها

طاوله وكراسي ونفس مجموعه الصعاااايده

اللي شفتهم مع ابوي في المجلس ...

قال واحد صعيدي وبلكنه صعيديه بحته زي

اللي نسمعها في قناه دريم : انا الرادعي(qq15)

يارشدي ههههههههههه قسم بالله اني امزح

معاكم يأخوان مقالها ولاشي .. نرجع من

اول السطر ..

وقال واحد من الصعايده : شوف بقى ياباشا

... الله الله ع القد والقد هالله هالله عليه ...

الكلام اللي حتسمعوه دلوقيت كلام كبير

وانتا اعصابك حديد ,,,,

اي نعم انتا ابوك راجل سعودي بس امك

مصريه من محافزه الشرقيه من الفيوم وحنا

قرايبك وجايبينك في مسأله شرف وكرامه

انتا عارف خالك العمده الشربيني مات

ومافاضلش في العيله كليانها حد يمسك

العموديه بعديه وبكذا حتروح العموديه لولاد

ابو سااالم وانتا عارف النار البايت اللي بينا

وبين ولاد ابو سالم ..(q83)

علشان اكده مافاضلش حد من ريحه خالك

الشربيني الا انتا ..

ولازمن وحتمن ترجع معانا مصر تأخذ

العموديه قبل ولاد ابو سالم مايبرطعوا في

الدوار (qq166)

طبعا انا اسمع الكلام ومبتسم في فهاوه

وكأني اطالع مسلسل المصراويه (qq122)

قلت في حبو ك يلعن ام الزحفات ياهريدي

ههههههههههههههه قطع ضحكتي واحد من

الصعايده اللي ضرب الارض بعصابه كان

شايلها وقال : اسمع ياولد احنا بنتكلم قد

انتا حترجع معانا مصر ونأخذ العموديه ..

ولاد بو سالم لو خذوها خيخلونا مطاريد

في الحبل حنبقى مسخره نواحي قبلي

كلياتها (qq79)

أمسك دي تزكره السفر بكره الصبح

ومتنساش احنا هنه علشان كرامتنا فاهم ولا

لعع ؟

وقبل من اصحى من هول الصدمه طل

السفير المصري مع فتحه الباب وقال :

معليش يافندم اذا عندك نيه يغمى عليك

ياليت تستعجل شوي علشان مانعطل

سياره الاسعاف انت عارف هاذولا اجرتهم

بالساعه (q83)

ماحبيت اصير غثيث ودخلت في أغمائه ارضاء

للسفير المصري .. صحيت لقيت نفسي في

مركز الذكير لطب الاسنان ممد على سرير

وأهلي من حولي .. بصعوبه سألت اهلي

وش جابني عياده الاسنان قال ابوي

عوافي وانا بوك الظاهر يوم اغمى عليك

في السفاره طحت وانكسر لك ضلغين

وانحرفت القرنيه الشمال وانسرت رجلك

وانكسر ضرسك العلوي وبسرعه جبناك

عياده الاسنان (gfp)

رجعت لي الذاكره وببطئ تذكرت السالفه

التفت على ابوي وقلت له : من جد يبوني

اروح لمصر : قال ابوي نعم لازم تروح مصر ..

اذا مارحت خوالك الصعايده حالفين يذبحوني

انا واختك ... ياولدي انت لازم تضحي علشان

مصر .. اضحي علشان مصر . مانيب عاقل

ياحسن شحاته (q83)

لمحت نظرات الجد في عيون ابوي وعرفت ان

سيف القدر سبق الاعتراض واصبحت مصر

قدري الذي ليس ممنهو مهرب ها1

ارسلوا لي الصعايده واحد صعيدي صدقى

زي اللي في الكاتلوج علشان يدربني

ويعطيني دوره سريعه في كيف اصير عمده

كفر الشمروخ وعلمني كيف البس العمامه(qq15)

والعبايه وامسك العصا وعلمني كيف اكل

فطير مشلتت وعسل اسود ومنيل بستين

نيله .. بس كان فيه شغله اربكت برستيجي

كعمده لكفر الشمروخ .. اسمي

عمده واسمي نواف مايصير... لكن اخوالي

الصعايده قالو مايهم الاسم .. الرك على

الحشو ياباشا ( خوالي يعاملوني معامله

رقاصه )

ويوم صرت جاهز سافرت مصر .. ولقيت

الصعايده يحتروني في المطاار وخذوني

وركبنا البيجو ورحنا كفر الشمروخ .. وهناك

استقلتني فرقه حسب الله .. وطق مزماار

وخيل يرقص على انغام اغنيه الفراوله بتاع

الفراوله ياااابه ... وفجاءه صاح رجاال

سسسسسسمع هوووووس .. وسكنت

الموسيقى .. الحاج بركات اكبر تاجر قطن

في نواحي قبلى بيحيي عمده كفر الشمروخ

العماال .. النجارين .. الصعايده .. ولاد

بو سالم لا... ولاد بو سالم لا ... ودقي يامزيكا

تتتتترن ترررن (qq15)

وطلبو خوالي اني القي لمه بهاذي المناسبه

.. بصراحه لخموني وجات الرقاصه وعطتني

المكرفون وقالت بغنج ودلال وبأسلوب يدل

على الفحشاء والرذيله وبوليس الاداب :

دلوقتي جناب العمدهنواف بيقولكم كلمه

ههههههههههه اتفضل ياسي العمده

اخذت المكرفون ولفزت في يدها ورقه صغيره

مكتوب فيها رقم جوالي ..(q62)

احم احم : اخواني .. اخواني .. نعم نعم . لقد

كم انني صعيدي مثلكم :. حتى وان كان ابوي

من الغاط لكنني صعيدي مثلكم ( سأل واحد

من الحضور يعني ايه الغاط بابه العمده )

قلت وانا اضحك في تعالي هاء هاء هاء .

الغاط منطقه عندنا زي ماتقول مثل الغردقه

عندكم . المهم ..

اخواني الصعايده .. في هاذا اليوم الحلو احب

ابوسكم واحد واحد ( طبعا وانا اقول كلمه

ابوسكم طالعت الرقاصه بنظرات ذات مغزى

لكن الرقاصه كانت مشغوله برص حجرين

وحشيش لحضره الصول عبد الفتاح شاويش

المركز . وانني جيت احمل لكم تحيات

كل السعودين حكومه وشعبا لكل اهل مصر

واحب اقولكم انني ولدكم جيزي جيزكم

رفع صعيدي سافل اصبعه وسألني اذا

فيه مقابل مصري لكلمه جيزي جيزكم

حتى يفهموها قلت بتعالي وخيلاء هاء هاء

جيزي جيزكم هاذا زي ماتقولون عندكم الي.

أختشو ماتوا

ويوم بثرني هالصعيدي بالاسئله اشرت لشيخ

الغفر عبد التواب ورماه بالبندقيه وهو جالس

بين الحضور علشان يصير عبره وعضه لكل

صعيدي تسول له نفسه يسأل وكمان

عشان يعرفون اني قوي وبايعها بترااب

طفشت من الحفله وتعبت وطلبت من الغفر

يودوني الدوار علشان ارتاح وطلبت منهم

يجيبون الرقاصه معاهم علشان اعطيها

حسابها وحساب الفرقه ( نظرات ذا مغزى)

وفعلا وصلت الدوار ولقيت البنت

بتعه زوجه واحد غفير من الغفر الكثار اللي

عندي ومرسله عشاء .. حمام محشي بالفريك

وبطه ومزغطه وفطير مشلتت وطاجن بطارخ

وحتى اني مادري وشو البطارخ قمت اكلت

الطاجن وخليت البطارخ .. ضحكت وقلت للغفر

وعيني على الرقاصه .. خخخ هاذا موب عشاء

هاذا يصلح صباحيه عريس ..

استحت الرقاصه وراحت تركض لغرفه

المسافرين وهي تضحك بسالفه .. ههههه

أصدك ايه يابه العمده ايووه يأهــ ههههههههه

انطلعت وراها للغررفه وانا رافع طرف جلابيتي

وطلبت من الغفر اخلاء الدوار لدواعي امنيه

صحيت الصبح بدري على صوت شيخ الغفر

يصاره .. ااااابه العمده صحيت مفزوع ولخيته

برشرش الرقاصه اللي كان جنبي وبعدين

قال الحق ياعمده مرزوق ولد ام مرزوق عالم

خناقه كبيره مع بيومي ولد ام بيومي في

الغيط وراسه والف سيف يطخه عيارين

انتفضت واقف كما يليق بعمده صاحي قيمه

وسيمه وانا عارف هاذا اول امتحان لي كعمده

والناس جالسه تحتري رده فعلي أزاء هاذا

الموقف

صرخت في شيخ الغفر وانا ارمي طرف

عبايتي على كتفي الشمال ياعبد التواب

هات مرزوق وبيومي والغيط وجيبهم عندي

بسرعه . طالعني بأستغراب وقال اجيب لك

الغيط هنا في الدوار

وقلت وانا افتل شواربي يلعن ام الصقاهه

يابو طعميه .. ايه جيبهم بسرعه قال

يأبه العمده الغيط يعني الارض ارض الفلاحين
.
هنا اسمها غيط

قلت وانا اتدارك احراجي خخخخخخخ ياجنط

عارف بس احنا في السعوديه الغيط عندنا

يعني اداه الجريمه ههه خلاص خلاص .. تعال

وديني للغيط خليني اشوف الخناقه بنفسي

وركبت الحنطور وتحنطرت وبلاد تشيلني

وبلاد تحطني الين وصلت مسرح الجريمه بعد

مافصفص الحنطور عضامي صرت غير صالح

للأستخدام الرقاصات بتاتا ..

الااشوف دنيا زحمه وناس ملتمه وبنادق وعصي وحريم يزغرطون وهيصه سبقني

شيخ الغفر وهو يفسح في طريقه افسح ياااد

منك ليه .. العمده وصل يابهااايم


قلت وانا عيوني تتفحص الصعيديات

قلت بصوت جهوري اااااايه بابجم من كلوه ليه

ليها .. هي البلد سايبه والا حد قالكم ان

العمده اسمه نيرمين لا اااه اصحى

انا بعون الله امشيكم على العجين

ماتلخبطوشهو شششش ( همس شيخ الغفر

في أذن : ماتلخبطوهوش ) اكملت : بالضبط

زي ماقال شيخ الغفر .. تلفون صغير للشيخ

البليهد في اماره الرياض يوديم وراء الشمس

وحتى احبك الموقف هجمت بغته على يومي

ومسكته من تلابيه وقلت انته فين اقامتك

يااااكللب . ( همس شيخ الغفر في اذني

احنا في مصر يابه العمده يعني مافيش

عندنا اقامات ولا كفلا دي ارضنا ونيلها

بيجري في دمنا ..........................

المهم جمعت أغراضي وحزمت حقائبي وقررت

المغارده بسرعه قبل ماتفوح ريحتي طلبت

من الغفر يجمعون الاهالي في حوش الدوار

وخرجت عليهم وخطبت فيهم قائلا

اخواني لقد كم انني صعيدي مثلكم وحبيت

حريمكم .. نعم ورجالكم .. حبيت حتى حميركم

وابقاركم لاكن يأخواني الدنيا تلاهي كما قال

الحاج عبد القوي كان ودي اجلس عندكم واعيش لاكن نداء الواجب يناديني والوطن

الام بحاجه إلى خدماتي .. عمده كفر

بلجرشي في جنوب السعوديه مات وحطوني

بداله وبعدها وقف صعيدي وسألني : يعني

ايه بلجرشي يابه العمده ضحكت في خيلاء

وقلت هااء مثل طنطا عندكم

وبدت الهمهمه بين الحضور .. وبدا ضحك على

خفيف .. وشوي بداء الضحك علي يرتفع قام

صعيدي شقي ورمي شريط فيديو على

المنصه شفت الشريط ودارت بي الارض

تم احضاري من مصر مكلبش اليدين

والقدمين ومعصوب العينين نزلت من الطياره

وسط نظرات الاستحقار وركبوني سياره

جمس اسود وسيده على السجن العام

وصدر بحقي صك شرعي عي عريضه الدعوي

ان سبب سجني التهم التاليه

1- المجاهره والسعي في الارض فسادا

بأصدار شريط اباحي

2- النصب على فلاحين كفر الشمروخ وذلك

بأخذ مبالغ نقديه بحجه انشاء مشورع توليد

البلتوث عبر نهر النيل

3- محاوله اغواء زوجه السيد بيومي محمد

بيومي وذلك بهدف جرها الى وحل الرذيله

وهاذا انا في السجي اقضي 20 سنه وحيدا

كئيبا خاليا من تعذيب الضمير بس فيه امل

اطلع عن طريق مقايضتي بالطبيب المصري

وكل واحد يرجع لبيته ويادار مادخلك شر

صدق المثل اللي قال : مالك ومال العموديه

خلك في السعوديه (q62)

@حنين@
18-05-10, 10:45 PM
سكري /يااااااااااااااااااااااااااااخطير (qq122)



وتعاال بسرعه ... ياحمااااار (h)



عاااااااااااادي ماتزعلشي ولا حاجه دي عادة الشعوووب العربيه(qq15)






وتر العلاقات الثنائيه بين البلدين ..

وتذكرت فعلا اني مره جبت سباك مصري
وتهاوشت معه .. بس ماتوقعت ابدا ان
هوشتي مع السباك ممكن يتم تصعيدها بها
الشكل ...(hjh)



لالآلآلآ ياسكري أخالفك الراي فيها ايه علاقتنا مع بعضينا ما حنا كويسين وسمن ع عسل ع طووووووووول(q84)



ماحبيت اصير غثيث ودخلت في أغمائه ارضاء
للسفير المصري


طبعا يحق لك ياعم اللهم أطل في عمر سفرءانا ووزراءنا وحواشينا واجعلهم ذاخراً لنا (gfp)

ابوسكم طالعت الرقاصه بنظرات ذات مغزى

لكن الرقاصه كانت مشغوله برص حجرين

وحشيش


ايه دي انت ناووي تخرب ع شبابنا (q41)

ورماه بالبندقيه وهو جالس
بين الحضور علشان يصير عبره وعضه لكل
صعيدي تسول له نفسه يسأل



افا ياسكري وين الديمقراطيه في دولنا كله ع المذبحه(q83)


مقايضتي بالطبيب المصري
وكل واحد يرجع لبيته ويادار مادخلك شر

لا تتعب نفسك محد حولك(q84) اقضي محكوميتك واحنا ندعيلك




سكري موضوعك

احمر بالخط العريض

المفروض ممنوع مشاهدته من تحت 18 سنه(q41)


بااااااااااااي

رييييم
19-05-10, 12:05 AM
مشكووووووووووووووووووووور اخوي-
سكري زيادة..

صدق المثل اللي قال : مالك ومال العموديه

خلك في السعوديه (q62)

سكري زياده
20-05-10, 08:59 AM
صباااح الخير حنين وياصباح الفطير المشلتت

طبعا يحق لك ياعم اللهم أطل في عمر سفرءانا ووزراءنا وحواشينا واجعلهم ذاخراً لنا (gfp)
ههههههههههههههههههههههههههههههه

من بئك لباب السماء


سكري موضوعك

احمر بالخط العريض

المفروض ممنوع مشاهدته من تحت 18 سنه(q41)


هههههههههههههههههههههههههههههههه

صراااحه فاتت علي ياحنين بس زين انك

نبهتيني ... شاكر على حوااااارك وعلى نقدك

بااااااااااااااااااااااااااااااااي

سكري زياده
20-05-10, 09:01 AM
مشكووووووووووووووووووووور اخوي-
سكري زيادة..

صدق المثل اللي قال : مالك ومال العموديه

خلك في السعوديه (q62)

(a14) مشكوره ريم على المروور